Перейти до основного вмісту

Освітня діяльність у 2022/2023 навчальному році (МОН №1/9530 від 19.08.2022)

   У 2022/2-23 навчальному році пріоритетними є такі напрями освітньої діяльності (покликання на документ тут): 

   продовження реформи загальної середньої освіти відповідно до Концепції «Нова українська школа»; 

   впровадження у 5 класах нового Державного стандарту базової середньої освіти (далі – Державний стандарт); 

   організація освітнього процесу після вимушеного переривання його звичного перебігу, викликаного спочатку тривалими карантинами, потім – військовою агресією РФ на території нашої держави; 

   посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції; 

   просвіта з питань особистої безпеки; 

   організація навчальної діяльності здобувачів освіти та способів побудови зворотного зв’язку в умовах очної, дистанційної, змішаної форм навчання; 

    психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного/післявоєнного стану. 

   У зв’язку з широкомасштабним вторгненням Російської Федерації в Україну, яке розпочалось 24 лютого 2022 р. і призвело до тимчасового призупинення навчання, а потім до переходу на дистанційне навчання, рекомендується МОН на початку 2022/2023 навчального року виявити рівень опанування учнями навчального матеріалу, яким вони оволодівали в умовах воєнного часу самостійно або із використанням технологій дистанційного навчання, визначити необхідність організації традиційного повторення вивченого матеріалу за минулий рік, запровадити «коригуюче навчання». 

   Це дозволить з’ясувати навченість учнів, їхню готовність до засвоєння нового змісту, а також допоможе визначити оптимальні умови для планування й організації подальшого освітнього процесу. У календарно-тематичному плануванні на початку навчального року необхідно визначити достатню кількість навчального часу для повторення і проведення діагностування результатів навчання за попередній рік. 

    Спосіб діагностування залишкових результатів навчання вчитель обирає  самостійно. Результати діагностування не підлягають обліку і не враховуються під час оцінювання за перший семестр. 

   Діагностування в перші тижні навчання доцільно проводити з використанням різнорівневих завдань: 

 • завдання на упізнавання навчального змісту, його відтворення по пам’яті чи за наданим зразком; 

• завдання на застосування знань або способів дій у типових ситуаціях; 

• завдання на відтворення відомого шляху міркування або застосування засвоєного способу дії у ситуації, яка дещо відрізняється від типової; 

• завдання на творче застосування навчального досвіду в ситуаціях, наближених до життєвого контексту, для виконання яких потрібно самостійно відшукати шлях розв’язання проблеми, дібрати доступну інформацію і пристосувати її до наданої умови, поєднати й доцільно використати елементи знання чи вміння з інших тем, оцінити об’єкт чи явище. 

    Результати діагностування доцільно використати для коригування календарно-тематичного плану вивчення предмета/інтегрованого курсу. Залежно від готовності здобувачів освіти оволодівати програмовим матеріалом учитель може розширити (збільшити) тематичний блок «Повторення (за попередній навчальний рік)» для подолання виявлених утруднень і відповідно ущільнити програмовий матеріал, який має вивчатися або опрацьовувати нові тематичні блоки, але перші уроки, виділені на опрацювання теми, присвячувати повторенню тих тем попереднього класу, на яких базується вивчення нової теми. Відтак, календарно-тематичний план протягом навчального року може змінюватися залежно від результатів навчального поступу учнів.

 МОН звертає увагу, що під час організації дистанційного та змішаного навчання слід виважено обирати електронні освітні ресурси, ураховуючи їх дидактичну доцільність, фактологічну коректність змісту, відповідність навчальній програмі. Вибір цифрової платформи для використання в освітньому процесі заклад загальної середньої освіти здійснює самостійно з урахуванням технічних можливостей учителів та учнів. Організовуючи дистанційне навчання вчителі можуть скористатися методичними рекомендаціям «Організація дистанційного навчання в школі»

    За умов використання дистанційної/змішаної форм навчання посилюється значущість навчання щодо безпеки в інтернеті. Для формування безпечної поведінки учнів в Інтернеті помічними ресурсами будуть посібники, розроблені/перекладені українською мовою за сприяння Координатора проектів ОБСЄ в Україні, а саме: 

    «Онлайк» – друге оновлене видання навчально-методичного посібника «Керівництво із соціальнопедагогічного супроводу формування безпечної поведінки підлітків в інтернеті»,

    «Інтернет, який ми хочемо – посібник для учителів» (The Web We Want), 10 «Інтернет, який ми хочемо – посібник для підлітків» (The Web We Want). 

    Також МОН рекомендує формувати в учнів мережевий етикет, спонукати дотримуватись правил спілкування та взаємодії в інтернеті, нести відповідальність за власні дії в мережевому просторі. 

   Безперечною вимогою часу є формування у здобувачів освіти медіаграмотності. В умовах повномасштабної військової агресії Академія української преси на Тулбоксі для вчителів (уроки вправи, заняття, в які інтегровані елементи медіа грамотності) започаткувала нову рубрику «Медіаграмотність в умовах війни». Освітня платформа «Абетка вакцинації: від А до Я» , створена Академією української преси у партнерстві з Міністерством освіти і науки України, знайомить з методами маніпулювання думкою, способами розвінчання фейків та маніпуляцій, способами переконання авдиторій; удосконалює навички аналізу медійної наукової інформації; формує навички пошуку інформації в інтернеті, перевірки правдивості медійних наукових повідомлень, аналізу медійних повідомлень з огляду на їх цілі, техніку виконання, емоційний вплив, маніпулятивність та переконливість; навчає як перевіряти надійність наукових джерел, достовірність статистичних досліджень, коректність аргументації. 

   Платформа містить: лекційні заняття для вчителів, для учнів 7-8 та 9-11 класів, для батьків (https://medialiteracy.org.ua/abetka/abetka-vaktsynatsii/15-2), графічний роман для учнів 5 – 6 класів (https://medialiteracy.org.ua/abetka/graphic-novel/) , посібник для вчителів https://medialiteracy.org.ua/abetka/2022/01/27/pro-vaktsyny-dlia-uchyteliv-teoriiata-mediahramotnist/ . 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Протоколи засідань МО у 2019-2020 н.р.

Аналіз роботи МО вчителів природничо-математичного циклу Олександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 КЗ “Олександрівське НВО № 1” за 2019 -2020 навчальний рік І семестр

Аналіз роботи МО

           На формування якісно нового педагога налаштована вся система методичної роботи, тобто система взаємозалежних дій та заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації професійної майстерності кожного вчителя. Тому можна визначити, що робота методичного об'єднання займає важливе місце в підвищенні професійної компетентності педагога та формуванні освітнього середовища для здобувачів освіти в умовах НУШ.            Зросли активність учителів, їх прагнення творчості, вчителі проявляють гарні організаторські здібності; використовують різноманітні форми, прийоми педагогічної техніки, інтерактивні технології, впровадження яких викликають підвищений інтерес в здобувачів освіти. (Платформа "На урок", Mindomo, Prezi, Emaze, Memrise, LearningApps, MyTest,  Google Forms, Kahoot, PowToon та інші)