Перейти до основного вмісту

Аналіз роботи фахового осередку педагогів природничої освітньої галузі за 2024-2025 навчальний рік

У 2024-2025 навчальному році педагоги, члени фахового осередку природничого циклу, спрямували свою роботу на те, щоб не тільки дати дітям міцні знання, а й забезпечити у покоління, що підростає, формування пізнавального та свідомого світогляду. Основною метою роботи було безперервне вдосконалення рівня педагогічної майстерності вчителів, їх ерудиції та компетентності в області навчального предмета та методики його викладання.

Протягом всього навчального року вчителі фахового осередку впроваджували методичні прийоми та сучасні форми роботи за предметами біологія 🌳, географія 🌍, інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» 🐼, фізика 🔭, хімія🔬.

Вся робота фахового осередку була спрямована на виконання таких завдань:

1. Сприяти розв'язанню проблеми закладу освіти в підвищенні якості навчання шляхом використання на уроках сучасних освітніх технологій.

2. Вдосконалювати професійну майстерність вчителя, продовжувати вивчати досягнення педагогіки та психології з освітньої проблеми ФОП: Реалізація сучасних педагогічних технологій освіти на засадах компетентісного підходу в контексті положень НУШ в галузі природничих дисциплін.

3. Забезпечувати високий методичний рівень проведення всіх видів занять.

4. Підвищувати ефективність уроків шляхом впровадження сучасних форм організації навчальної діяльності учнів.

5. Вивчати та впроваджувати передовий досвід вчителів, поширювати власний досвід серед освітян України.

6. Виявляти, пропагувати й здійснювати нові підходи до організації навчання і виховання здобувачів освіти, особливо, в умовах воєнного стану.

7. Приділяти особливу увагу якості самоосвіти, своєчасності й результативності педагогічної атестації.

8. Систематично аналізувати зміст програм, що діють  і підручників з метою активізації самостійної роботи школярів через використання інформаційних технологій.

Тематика засідань, форми проведення були обрані на основі  аналізу освітнього процесу з урахуванням професійної майстерності вчителів, їх практичних потреб та інтересів:

- Інструктивно-методична нарада по організації освітнього процесу у 2024-2025 навчальному році 🍁 (серпень-вересень);
- Нова Українська школа: від теорії до практики 🍂(жовтень);
- Впровадження STEM-освіти в навчальний процес 🎄🎅(грудень);
- Креативний вчитель – запорука успішного навчання 🌱(лютий - березень);
- Підсумки роботи 🍀(квітень-травень).

    У своїй роботі вчителі фахового осередку використовували як традиційні засоби навчання (підручники, посібники, демонстраційні, наочні матеріали, лабораторні, практичні роботи), так і інформаційно-комунікаційні (навчальні електронні посібники, електронний журнал, електронні підручники, отримання додаткової інформації за допомогою Інтернету, проведення уроків з використанням віртуальних застосунків, презентації, проєктні роботи, тестування, практичні роботи, олімпіади і т. д.).
     Підвищенню педагогічної майстерності педагогів сприяє участь у професійних конкурсах, проєктах, методичних заходах. Учитель хімії Новоосотської філії  КЗ «Олександрівський ліцей №1» Тетяна Сергіївна Порядько увійшла в п’ятірку кращих вчителів Кіровоградщини  у престижному фаховому конкурсі освітян «Учитель року - 2025. Номінація "Хімія"».🎉🎯🏆🎓🎁 Оксана Петрівна Майданник  входила до складу членів журі вище зазначеного конкурсу. 

 Результати самоосвіти повідомлялися на засіданнях, під час обговорення відкритих уроків та у формі обміну досвіду під час засідань. Фаховий обмін досвіду відбувся на основі педагогічної взаємодії та під наставництвом наступних педагогів:
    Береза М.В. (Формування природничо-наукової компетентності на уроках математики і фізики)

 
    Хименко О. М (Формування екологічної компетенції учнів на уроках географії та біології)
 


    Пиптя С.П. (Підвищення компетентності учнів через використання інноваційних методів навчання в контексті положень нової української школи в галузі біології та природознавства)

 
    Діброва А. Д. (Формування природознавчої компетентності учнів через засвоєння системи інтегрованих знань)
 
   Вчителі, які викладають у 7-х класах, приділили значну увагу вивченню критеріїв оцінювання кожної із галузей та груп загальних результатів, виставленню семестрового та річного балів.



 Аналіз роботи педагогів, членів фахового осередку, дає підставу зробити висновок, що завдання, які випливають із методичної теми осередку, в основному, виконано. Всі вчителі на своїх уроках в умовах воєнного стану працювали над розвитком логічного та критичного мислення, вміння здобувати інформацію з використанням різноманітних джерел, враховуючи здібності, інтереси здобувачів освіти.

Потребує покращення робота з залучення дітей до участі в конкурсах та олімпіадах. Потрібно більше уваги приділяти підвищенню рівня навчальної мотивації школярів до вивчення предметів природничого циклу. (Таблиця з результатами)

У новому 2025-2026 навчальному році фаховий осередок педагогів природничої освітньої галузі продовжить роботу над проблемним питанням «Розвиток предметно-методичних та професійних компетентностей педагогів як засіб підвищення предметних та ключових компетентностей учнів в НУШ».

Основні завдання на наступний навчальний рік:

1. Продовжити удосконалення освітнього процесу шляхом впровадження інноваційних методик і технологій навчання в умовах НУШ;

2. Долучатися до участі у професійних конкурсах та випробуваннях;

3. Розробити методичні рекомендації та посилання на освітні платформи та сайти вчителям природничих дисциплін щодо підготовки учнів та вчителів до творчих й фахових конкурсів та олімпіад;

4. Впроваджувати у практику досвід роботи педагогів та вивчити кращий досвід роботи педагогів, які підготували переможців ІІІ етапу Всеукраїнських олімпіад та творчих конкурсів у 2024/2025 н.р.;

5. Створити базу учасників, які стали переможцями обласних та Всеукраїнських конкурсів, олімпіад та поширити досвід роботи серед колег.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Протоколи засідань МО у 2019-2020 н.р.

Аналіз роботи МО вчителів природничо-математичного циклу Олександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 КЗ “Олександрівське НВО № 1” за 2019 -2020 навчальний рік І семестр

Аналіз роботи МО

           На формування якісно нового педагога налаштована вся система методичної роботи, тобто система взаємозалежних дій та заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації професійної майстерності кожного вчителя. Тому можна визначити, що робота методичного об'єднання займає важливе місце в підвищенні професійної компетентності педагога та формуванні освітнього середовища для здобувачів освіти в умовах НУШ.            Зросли активність учителів, їх прагнення творчості, вчителі проявляють гарні організаторські здібності; використовують різноманітні форми, прийоми педагогічної техніки, інтерактивні технології, впровадження яких викликають підвищений інтерес в здобувачів освіти. (Платформа "На урок", Mindomo, Prezi, Emaze, Memrise, LearningApps, MyTest,  Google Forms, Kahoot, PowToon та інші)